هشت دلیل برتری کامپیوتر گیمینگ در برابر کنسول

هشت دلیل برتری کامپیوتر گیمینگ در برابر کنسول

گیمرهای پی سی گرافیک و کیفیت بالاتری را تجربه می‌کنند

این یکی از بحث های اصلی در باب مقایسه‌ی پلتفرم های پی‌سی و کنسول است ، زیرا قطعات موجود در رایانه های شخصی می تواند نسبت به قطعات کنسول عملکرد بهتری داشته باشد.

به عنوان مثال برای بازی‌های پیسی گستره‌ای از تنظیمات گرافیکی تعیین شده است که به گیمر گرافیک بسیار بالاتری از کنسول را در صورت داشتن یک سخت افزار قوی می‌دهد.

اگر برای کامپیوتر شخصی خودتان خوب هزینه کنید، تجربه‌ی نرم تر و بهتری از اجرای بازی‌های روز خواهید داشت.

شبکه استیم

استیم یک پلتفرم آنلاین است که کاربران پی سی می‌توانند در آن مطالب را سرچ کنند،‌ خرید انجام دهند و بازی‌های خود را لانچ کنند و کیفیت آن بسیار بهتر از شبکه‌های مجازی ایکس باکس و پلی استیشن است.

ماکروسافت و سونی، تخفیف های خوبی برای خرید بازی‌ها می‌گذارند اما در مقایسه با شبکه استیم، این میزان ناچیز است. به عنوان مثال شما بر روی ایکس باکس یک گزینه‌ی خرید 60 دلاری برای GTA V دارید که در همان زمان استیم این بازی را به قیمت 30 دلار برای فروش آنلاین قرار داده است.

سرعت و قابلیت‌های استیم و همچنین تخفیف‌های آن بسیار بهتر از شبکه‌های کنسول هاست.

برای بازی کردن مولتی پلیر، پی سی گیمرها هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند

برای تجربه‌ی بازی‌های آنلاین، در کنسول‌های پلی استیشن و ایک باکس، باید به شبکه‌های ایکس باکس لایو و پلی استیشن نتورک ماهیانه پول پرداخت کنید.

برای اشتراک گلد در ایکس باکس و پلاس در پلی استیشن، هر سال باید 60 دلار هزینه پرداخت شود. جالب اینجاست که بعد از گذر 5 سال این هزینه با خرید یک کارت گرافیک برای پی سی برابری می‌کند!

بازی‌های بیشتری برای پی سی وجود دارد

کنسول‌ها همیشه عناوین انحصاری خودشان را دارند که هرگز راه به پی سی پیدا نخواهند کرد. عناوینی که از نظر محبوبیت و جذابیت از بهترین‌ها هستند. اما اگر بخواهیم یک آمار درست از تعداد بازی‌ها بر روی هر پلتفرم داشته باشیم، هیچ پلتفرمی در این تعداد نمی‌تواند با پی‌سی رقابت کند.

همچنین خیلی از بازی‌ها هستند که اول رو پی سی عرضه می‌شوند، بازی مثل پابجی که یک سال بعد برای کنسول‌ها عرضه شد. همچنین این اتفاق برای بازی ماین کرفت نیز افتاد.

بازی‌هایی هم وجود دارند که هرگز راه به کنسول ها پیدا نمی‌کنند. بازی‌هایی مثل: “DayZ” “Eve” “World of Warcraft,” و “League of Legends”

شما می‌توانید برای پی سی ماد‌های جذابی را دانلود کنید

برخی از گیمرهای اهلِ فن در مادها، حالت یا تغییراتی ایجاد می کنند که به بازی‌ها گرافیک بهتر و همچنین محتوای جدید اضافه می‌کند.

به عنوان مثال یکی از بازی‌هایی که توجه خیلی از ماد بازها رابه خود جلب کرد، بازی GTA V بود.

بعضی از مادها حتی نسخه‌ای از بازی به وجود می‌آورد که از نسخه‌ی اصلی بهتر نیز می‌باشد.

در کل ماد امکانیست که می‌تواند بسیار جذاب و فان باشد. مثل پرتاب کردن گوشی موبایل گلکسی نوت 7 به عنوان دینامیت!

شما این گزینه را دارید که روی مانیتورها یا تلویزیون خود بازی کنید

برای پلتفرم کنسول، نمایشگر پیش فرض تی وی می‌باشد. شما می‌توانید کنسول خود را به یک مانیتور متصل کنید اما خیلی از امکانات جالبی که مانیتورهای گیمینگ ارائه‌می‌دهند، توسط کنسول پشتیبانی نمی‌شوند.

به عنوان مثال کنسول‌ها رزولوشن 21:9 الترا واید را پشتیبانی نمی‌کنند.

قابلیت کاستومایز کردن پی‌سی

همه می‌دانید که تمام کنسول‌های دنیا شبیه هم هستند و نهایتا یک کنسول با باندل یک بازی خاص روانه‌ی بازار می‌شود. اما شما می‌توانید در اسمبل یک پی سی یک کیس فوق العاده زیبا و شخصی سازی شده تهیه کنید که در نوع خود بسیار جذاب است.

در سیستم‌های رده پایین استفاده از کیس‌های خوش نقش و نگار و در سیستم‌های رده بالا استفاده از نورپردازی آرجی‌بی و واتر کولرهای لوپ سفارشی می‌تواند پی‌سی عزیز شما را کاملا در جهان متمایز از پی سی های دیگر کند.

امکان ارتقا در پی‌سی

کنسول‌ها با آمدنشان در روزهای اول روی بورس هستند ولی با گذر زمانِ کوتاه، اختلاف آن‌ها با پی‌سی ها زیاد می‌شود. قطعات یک کنسول خیلی زود منسوخ می‌شوند و دیگر قابل ارتقا نیز نیستند اما پی‌سی با صرف کمی هزینه می‌تواند ارتقا یابد و تا همیشه به روز بماند.

دیدگاهتان را بنویسید